torsdag, januari 06, 2011

Pocket pocket pocket

Åh, det finns så många bra böcker som har kommit i pocket nu på senaste tiden. Älska pocket! Nattfjäril, Håpas du trifs bra i fengelset, Googlekoden*, The Passage*, Jag ska bara fixa en grej i köket, Döda vita män*, One Day, Svenska kulter*, Never Look Away, Darling River, Okänt offer, Vänta, blinka, Utrensning, Till sista andetaget... Om ni inte redan äger eller har läst böckerna gäller det alltså att ta Pocket Shop-stämpelkortet i vacker hand och springa iväg till närmaste lila butik. Seså, marsch iväg!

*) Okej, just de här böckerna har jag inte läst - ännu! - men jag vågar tro på att de är bra. The Passage slalomläser jag som bäst och är väldigt förtjust i samtidigt som jag är lite avundsjuk på dem som kan ta till den mer lätthanterliga pocketutgåvan. Min mastodontbok är ju alltså fem centimeter tjock.

11 kommentarer:

Hanneles bok-paradis sa...

hittat många gobitar billigt i mataffären också :)

Bokbabbel sa...

Enda felet med pocket är att de kommer såpass sent att jag blivit galet otålig under tiden och försökt låna på biblioteket ifall jag inte fått rec.ex. av den inbundna boken

Anonym sa...

Det verkar vara högsäsong för bra pockets nu! Jag har en hög recex i pocketform hemma och råkade visst köpa några till på den dära favoritnätbokhandelns lilla pocketrea. :)

Bokbabbel sa...

Finska motsvarigheten hade tyvärr en väldigt icke-upphetsande mellandagsresa, däremot har de gratis frakt till mitten av februari så jag funderar på att förkovra mig med nyutgåvan av Christopher Isherwoods "Farväl till Berlin" (i pocket alltså) eftersom Mr Bokbabbel och jag åker på ett förlängt veckoslut dit i april.

Vad köpt du för kul? Eller får man se dem på bild tillsammans med katter sedan kanske? :)

Amy sa...

Åh så The Passage är ute på pocket nu. Det blir till att beställa direkt!
Nattfjäril fick jag hem redan förra veckan, utläst och färdig!! =)

Anonym sa...

Det kommer med allra högsta säkerhet en bild, med eller utan katt, så snart jag fått hem böckerna. :)

It's all about Books/Bokbloggen sa...

I know, helt galet många bra! Läste ut Utrensning häromdagen, grymt bra!

Evalinn sa...

Jaaa, pocket är bäst! :-)

Bokbabbel sa...

Amy: Åh ja, och trots sidmängden verkade den helt hanterlig och lättläst! Och visst var Nattfjäril bra?

Bokstavlarna: ser framemot det!

It's all about books: Jag blir både ledsen och lättad över att jag läst eller äger de där böckerna, annars hade jag ju gärna roffat åt mig av pocketversionerna!

evalinn: De är så!

LINA K - SKRIVER SKRÄCKROMAN! sa...

Härligt med en massa bra pockets! =D Har inte läst alla de där så det blir att logga in på adlibris och beställa snabbt som sjutton =P

Bokbabbel sa...

Javisst är det härligt, pocket är så behändigt!