torsdag, december 16, 2010

Unboxing

Ibland stöter jag på begreppet unboxing i olika bloggar. Oftast verkar det handla om någon teknikpryl man packar upp, men vad är det som säger att man inte kan unboxa ett bokpaket också? Bokbabbel är först ut (?) och unboxar The Passage som jag vann inne hos Fiktiviteter.

På postkontoret väntade ett grönt paket med svenska frimärken

Det var stort

Jag använde min Fiskars-sax för att öppna paketet. Finsk design ska det va'!

Inne i det gröna paketet fanns ännu ett paket. Och en påse skumtomtar! Twittrande bokbloggare känner till min fascination och okunskap om detta svenska fenomen, och Fiktiviteter var snäll nog att lägga med en påse av dessa. Recension kommer!

Inne i det röda paketet dolde sig sedan denna skatt. Mm!

Boken såg så tjock ut att jag var tvungen att mäta den med min gamla fula skollinjal. Fem centimeter läsning!

Uppdaterat: Bokstävlarna påminde mig om att Johanna Ö minsann unboxade gravidböcker redan i januari. Det visste jag ju. Jag var således inte först, men kul var det i alla fall.

13 kommentarer:

Helena sa...

Ha, ha, bra att den kom fram tillslut. ser fram emot recension av både bok och skummisar ;)

Ninni sa...

älskar det här inlägget. klart man kan unboxa bokpaket, och självklart tycker jag mätning är bra. jag tycker det är underskattat, mer tjockleksmått i recensionerna? :D

Bokbabbel sa...

Helena: Ja, paketet väntade snällt på postkontoret, visst ju att boken var tjock men blev ändå helt till mig när jag såg kvinnan på postkontoret komma bärande på paketet :) Recension kommer naturligtvis av båda, misstänker dock att det kommer att ta lite längre tid med Passage-läsning och recenserande ;)

Ninni: Hihi, tack! Det var rätt roligt att unboxa måste jag säga, kanske jag måste beställa något bautapaket från någon nätbokhandel nångång och upprepa proceduren ;)
Heh, mätning är sannerligen rätt ovanlig i bokrecensioner, men kanske det tar fart nu? Kom ihåg var ni läste det först!

Bokomaten sa...

Men gud, vad roligt. Och kanske liiiite för mycket tid till hands, va? (I bästa och mest avundsjuka välmening.) Stressar inte du runt i julhysterien som alla andra? Hur hinner du fotografera paket så där?;)

Bokbabbel sa...

Bokomaten: Skoj indeed! Ja se, jag är ju faktiskt sjuk ännu, var ett svettigt vrak efter pakethämtandet... Monsterförkylningen är så förtjust i mig att den inte riktigt vill släppa taget. Jag har också plockat fram julpyntet och tackat min lyckliga stjärna för att jag hittade många julklappar redan i början av november. Puh!

Bokomaten sa...

Men snutte! Är du fortfarande sjuuuk???? Stackars dig och vilken tur att du redan hinnit få ihop julklapparna. Själv tänkte jag lägga beställningar, typ i helgen... (hoppas de hinner hem i tid)

Bokbabbel sa...

Jaaa, can you believe it?? Gör det knappt själv :/ Bättre än förra veckan nog, då hade jag högre feber och bara väste p.g.a. svullen hals, men nu har jag fortfarande stegring, hosta och snuva och känner mig ugefär lika på G som en disktrasa... :( Alla julklappar är inte fixade men det känns som om jag skulle ha läget någorlunda under kontroll bara jag får dem inpackade också

Metta Karlsson sa...

Hahaha underbart! :D

Bokbabbel sa...

Kul att andra än jag gillade det ;)

Mind the Book sa...

att mäta läsning med linjal - så utomordentligt boknördigt! : )

Bokbabbel sa...

Naturligtvis! :)

Paperback Lover sa...

Och så en knapp månad efter alla andra kommer jag och säger att MER SÅNT HÄR!

Bokbabbel sa...

Haha, bättre sent än aldrig ;) Kul att du gillade, det var roligt att göra det här inlägget! :D