lördag, januari 01, 2011

Månadssummering december

Jenny Diski - What I Don't Know About Animals
Ali Shaw - Flickan med glasfötter
Rosamund Lupton - Sister
Mats Strandberg - Halva liv
Jennifer McMahon - Promise Not to Tell
Eli Levén - Du är rötterna som sover vid mina fötter och håller jorden på plats
Camilla Ceder - Babylon
Charlaine Harris - Dead in the Family
Håkan Nesser - De ensamma
Audrey Niffenegger - Själens osaliga längtan
Daniel Clowes - Ghost World
Sofia Nordin - Utanmyr
Audrey Niffenegger - The Night Bookmobile
Christine Falkenland - Öde
Nora Roberts - Förföljd av det förflutna

Antal böcker på finska/engelska:
0/6
Antal novellsamlingar: 0
Antal graphic novels: 2
Antal ungdomsböcker:
0
Antal tegelstenar*: 1
Sammanlagt antal: 15

Månadens bästa: The Night Bookmobile. Nördig kärleksförklaring till böcker, what's not to love? Mer om den här på bloggen inom kort.
Månadens sämsta: Eli Levén och Camilla Ceder får dela på jumboplatsen tror jag.
Månadens överraskning: Att det redan började ramla in så många recensionsexemplar. Dags att börja avverka dem med andra ord!
Månadens besvikelse: Du är rötterna som sover vid mina fötter och håller jorden på plats. Den här boken var nog ingenting för mig.

*) För mig innebär tegelsten en bok tjockare än 500 sidor

5 kommentarer:

Holly Hock sa...

Gott nytt år! /Therese

mind the book, camilla sa...

ofta när jag går in här blir jag påmind om att jag borde läsa mer Diski!

ang. The Night Bookmobile blev jag mkt rörd av den, men har inte heller kommit mig för att skriva något om den.

Gott nytt bokår!

Bokbabbel sa...

Fick just en Diski-roman som rec.ex, intressant, har inte läst nåt skönlitterärt av henne (än).

Ja, visst var den fin? Nu ska vi båda skriva om bokmobilen och sedan länka till varandra ;)

Tack detsamma!

Anonym sa...

du läste lika många böcker i december som jag hann med hela sista kvartalet... småbarn och djur är inte bra för lästiden.

Bokbabbel sa...

där var ju faktiskt två graphic novels t.ex.! Men ja, som sagt, jag ska återkomma om och när jag får barn!