fredag, januari 21, 2011

Bokträffen

Här har jag skaffat iPhone och allt och så fotar jag inte ett endaste ett litet foto fast det ordnas finlandssvensk bok- och bloggträff! Skäms på mig!
Trevligt var det i alla fall! Jag donerade bort lite böcker ur min bokhylla och vi pratade böcker och bloggar, bästa kombon som ni alla vet. Lina ordnade, Fager Dam fotade, Krippen och Kia var några av dem som gav mina böcker ett nytt hem.

Nu är frågan hur många böcker jag får köpa för att ersätta de bortdonerade (ca tio stycken, om inte fler)?
(Och när går bokbåten Karin? Jag röstar på att den startar från Helsingfors så att vi finländare först får se Stockholm, sedan hoppar vi allesammans på båten på kvällen och pratar böcker hela båtresan och så blir det liten guidning i Helsingfors nästa morgon! Nordens största bokhandel och så. Vad jag pratar om? Logga in på Twitter så får ni veta mer!)

14 kommentarer:

catariina sa...

Det sku ha varit så kul att komma på bokträffen! Synd att jag är i Österbotten då. Juh. Next time. Du borde annars komma på vår bride-to-be date med catten, snigelnharald och anni w! Ja?

Bokbabbel sa...

Du får komma nästa gång, blir säkert en sån! Oj, låter kiva med en sån date, finns det redan ett inbokat datum? Kommer gärna!

catariina sa...

Nä, inget datum än. Vi har talar om en tors el frekväll i jan-feb. Hör av mig genast jag vet mera!

Bokbabbel sa...

Bara jag inte jobbar eller är på min författarutbildning (ah, älskar att jag kan strö omkring mig det ordet plötsligt) så kan ni räkna med mig! Kul!

LINA K - SKRIVER SKRÄCKROMAN! sa...

Men du får fota desto mer på bokbåten sedan - pepp till tusen! Och håller på ditt förslag jag också, om att starta i Helsingfors =)

Bokbabbel sa...

Bra, då är vi två mot hela den svenska bokbloggosfären ;) Pepp!

Krippen sa...

Tack, för igår, jag e så glad för mina nya böcker! :)

Kia sa...

Trevligt var det ju! Tack åt dig även för boken, skulle inte orka vänta att jag läst färdigt den nuvarande... :)

Bloggadressen hittar du vid namnet här!

Bokbabbel sa...

Krippen: Tack själv, nu får jag ju köpa fler ;)

Kia: Haha, helt rätt spirit!

Sara a.k.a. Game Girl sa...

haha jag tänker också sådär batt jag måste ge bort för att "få" köpa nya... snart får man ju inte plats själv hemma!

Bohusläningens Bokblogg sa...

Du får ju såklart köpa tre nya för varje bortdonerad eftersom du har gjort en sådan god gärning! :)

//Anna

catariina sa...

BRÖLLOPSTRÄFF! 28.1, alltså på fredag, kl 18. Hur ser det ut i din värld?

Anonym sa...

Halloj! Helt OT, men jag sag den här bilden i en helt icke-bok-relaterad-blogg och tänkte på dig:
http://menvisst.wordpress.com/2011/01/23/converse-som-vaggprydnad/

:-)

Bokbabbel sa...

Sara: Precis! Och de andra som fick böckerna blev ju också glada, win-win!

Bohusläningen: Fantastistkt, det var någon inne på Twitter som sa samma sak så då måste det ju stämma!

Catariina: Såg det precis på Cattans blogg och det passar utmärkt, happiness!

Fullbokhylla: Converse är aldrig off topic på min blogg ;) Tack för länken, blev glad!