torsdag, september 30, 2010

Läs och lär


Även om jag har huset fullt med underbara romaner och novellsamlingar eftersom det är den läsning jag njuter mest av, tänker jag ofta att jag också vill vara en sådan som läser mer faktabaserade böcker. Är lite nyfiken på biografin om Coco Chanel som Fia is reading har köpt, men tills den kommer i pocket har jag en sådan här hög att förkovra mig med. Om ni ser endast skönlitterära recensioner under de kommande månaderna, är ni snälla och påminner mig om det här inlägget då?

10 kommentarer:

Frida sa...

Jag brukar tänka precis likadant, att jag skulle vilja läsa mer faktabaserade böcker. Jag har till och med tummat på den Kleopatra-boken som ligger där i din hög :)

Bokbabbel sa...

Therese Bohman (vars debutoman "Den drunknade" jag älskade") har bloggat och twittrat mycket hänfört om den så då jag fick syn på den i billig pocket slog jag till :) Nu ska jag bli smart! :P

Frida sa...

Hahaha, det vågar jag med säkerhet säga att du redan är!

Jag skulle gärna vilja läsa om Kleopatra men det finns ju hur många böcker om henne som helst, och jag visste inte vilka som sägs vara bra och vilka som sägs inte vara det, men nu kanske jag med skulle ta och satsa på denna!

Bokbabbel sa...

Tack tack, med smicker kommer man långt kan jag lova! :) Ja, Bohman verkade iaf väldigt förtjust så jag tar det som ett bra tips, och den var också så lättillgänglig i sin svenska billiga pocket att det var ett lätt val!

Martina sa...

Ah, Döda vita män beställde jag nyss på Adlibris. =) Jag tyckte den verkade väldigt intressant.

P.S. Din ordverifiering just nu är "logic". Alltid kul när den faktiskt bildar riktiga ord.

Bokbabbel sa...

Blev glad då jag såg att den äntligen kommit i pocket ja! Kul sammanträffande med ordverifieringen! :)

Bokomaten sa...

Döda vita män har jag väntat på i pocket också. Och Cleopatra-boken har jag fingrat lite på men glömt bort! Tack för påminnelsen!=) Ska bli intresssant att läsa vad du tycker.

Bokbabbel sa...

Bra att nån ser framemot recensioner så att jag inte glömmer bort att läsa ;)

Cilia sa...

Har aldrig varit tillräckligt intresserad av ngn speciell person för att orka läsa en hel biografi om henne/honom. Men man borde kanske pröva på att läsa om Coco Chanel.. :)

Bokbabbel sa...

Cecilia: Lite samma tanke här faktiskt, en längtan efter att läsa en biografi men ingen aning om vem jag skulle läsa om. tills nu då kanske