måndag, september 20, 2010

Min kamp med Min kamp

Förutom bokmässepackning funderar jag på en väldigt viktig bokrelaterad grej: att beställa eller att inte beställa? Knausgård alltså. Min kamp utkommer på svenska alldeles i dagarna och finns att förhandsbeställa på Adlibris. Skulle jag klicka iväg beställningen (fortfarande fraktfri inom september för studerande!) pre-bokmässa skulle jag antagligen ha en trevlig välkommen hem-present att hämta ut när jag väl återvänder till den gråa vardagen. Låter som en ganska magnifik idé tycker jag.

Om det då alltså inte vore för att herr Knausgård själv faktiskt dyker upp på mässan... Tänk att få boken signerad! Men är jag faktiskt kvar på mässan så pass sent som halv fyra på lördagen? Jag hade snarare tänkt komma tidigt för att slippa det värsta köandet utanför och eftersom jag med största sannolikhet ska gå på söndagen också kanske jag gör sorti före halv fyra för att i något skede hinna träffa de kompisar som bor i stan...? Och hur stor är alltså den 616 gram tunga boken egentligen, jag antar att jag kommer att släpa på en hel del andra böcker med mig hem från mässan/resan och Blue1 har "fri frakt" endast upp till 20 kg...

7 kommentarer:

Metta Karlsson sa...

Hmm...svåra val :D Även jag är sugen på den boken. Så synd att han inte kom på författarbesöket som hanskulle här förra månaden

Bokbabbel sa...

vad var det för en grej? lutar liiite mot nätbokhandeln nog, men samtidigt känns det som ett trist val

Metta Karlsson sa...

Det var en 4-dagars turné han skulle haft i västra götaland, däribland skövde på första dagen. Temat var Verklighetens folk och han skulle berätta om sin bok och läsa ur den. MEn hans fru blev sjuk så han ställde in :(

Nätbokhandeln är alltid bäst, men tråkigast...

Bokbabbel sa...

synd med turnén!

så sant som det är sagt!

Titti sa...

Jag hade en gång en dröm om att åka till Bokmässan med min norska utgåva av Min Kamp, i hopp om att stöta på herr Knausgård i egen hög person och be om en liten signatur i boken. Men det sket sig givetvis. Du får väl panikköpa ett ex på bokmässan då om du ser till honom. Men jag har fortfarande inte gett upp hoppet om att han ska besöka en ort nära mig.

Bokbabbel sa...

håller tummarna för det! verkar som om väldigt många är sugna på att se just honom, och själv har jag då inte ens läst nåt av honom ännu. Haha, panikköpa, satsar på det ja!

Unknown sa...

Bara synd att inte fler läser Norska böcker på originalspråk. I Norge säljs det gott om Svenska böcker, medan svenskspråkiga av någon underlig anledning inte bryr sig om att läsa böcker på Norska - varför?