lördag, september 25, 2010

Live från bokmässans bloggcafé

Jag såg dig nyss i rulltrappan, kommenterar Vixxtoria som inte dyker upp på Bloggcaféet (buu! Fegis, hälsar Marias bokliv.). Det gör däremot andra, "gamla" (sedan i torsdags) och nya bloggbekantskaper, kul! Kl.14-18 är det öppet, Karin på En bokcirkel för alla håller i trådarna och var till och med vänlig nog att låna ut sin lilla dator åt mig.

I övrigt: Människor läser texten på min blus och ler, tittar upp och ser mig le mot dem :). Jag har hamnat i mässfrenzy och plockar på mig böcker som inte kommer att rymmas med i väskan hem. Och då har jag ännu inte valt vilka tre böcker jag ska shoppa i UEB:s monter "Ta 3, betala för 2"-monter...

Uppdaterat: Jessica på Bokhora är mycket flitig med sin iPhone 4 och har tagit en bild av bland annat mig.

7 kommentarer:

Metta Karlsson sa...

Jättekul att ses! Alltid lika roligt att träffa internetprofiler på riktigt :) Jag visste att du inte direkt skulle prata rikssvenska, men blev ändå förtjust när jag hörde den fagra finlandssvenskan :)

Full bokhylla sa...

Va? Var Vixxtoria på mässan utan att hälsa på oss? Jag håller med Maria!

Bokbabbel sa...

böcker x3: nej, ingen rikssvenska här inte, men är mer än okej med att du tycker att jag pratar fagert :)

full bokhylla: hon var visst in en sväng ja, bongade mig tydligen i rulltrappan (åh jag är en kändis man kan bonga!)

Metta Karlsson sa...

det låter så intellektuellt på nåt sätt, till skillnad från typ skånska och halländska...Jag kanske kolladel ite väl mycket på mumin som liten :D

Bokbabbel sa...

fagert OCH intellektuellt! ojojoj!

Vixxtoria sa...

Hej Bokbabbel!

Jag stod vid rulltrappans fot, beredd att hugga tag i dig, men det var grymt mycket folk och du lyckades försvinna i vimlet.

Men jo, jag var där, och jag var tvungen att gå just vid tvåtiden. Det var lite väl många vänner och släktingar som av olika mycket berättigade skäl ville träffa mig.

Bokbabbel sa...

Vixxtoria: Ånej, hade så gärna blivit i-huggen! Synd att vi inte kunde prata IRL, men jag förstår det där med att träffa andra också, det var därför jag inte var på mässan på torsdag och fredag. Kul att du hann in en sväng på mässan iaf!