onsdag, september 29, 2010

Post-bokmässa 2010

Nu tror jag att jag har uttömt bokmässan på bloggämnen, så ni som börjat tröttna kan se framemot mitt vanliga (trevliga) bloggande i fortsättningen. Först dock en liten sammanfattning i enkätform à la Bokhoras bokmässeblogg.

Årets seminarium: Förvisso det enda jag gick på, men ändock, ack så trevligt! Bokhore-Helena som intervjuade finlandssvenska Hannele Mikaela Taivassalo på söndagen
Årets pryl: Bloggarnas visitkort!
Årets fynd: Nyaste Filter som tjejen i montern råkade sälja till priset av en gammal tidning (25 kronor!), något jag själv inte heller upptäckte förrän långt utanför montern
Årets räkmacka: Jag har fortfarande inte ätit denna legendariska bokmässerätt, däremot fick jag som allergiker en himmelsk räkrisotto på bloggmiddagen. Jessica satt bredvid mig och fick några tuggor som gjorde henne grön av avundsjuka.
Årets miss: Att Anna Höglund tydligen pratat om vampyrer, jag som sprang runt i bokhandlarna i jakt på hennes vanpyravhandling med nedslående resultat!
Årets mest irriterande: Att vara allergiker då människor äter råa äppel inne på mässan. Jobbigt!
Årets roligaste: Helt klart att träffa så många bokbloggare IRL, och att då dessutom märka att de som tur är minst lika trevliga i verkligheten som på nätet!
Årets outfit: Klänning/kjol, tights och Converse med hemliga fotstöd. Prickigt på bloggmiddagen, bloggblus och rosa Converse under mässdagarna.
Årets läsning: Ytligt skummade av bloggar under mässdagarna. Skönt koncentrerad läsning av Näckrosbarnen i flyget hem, lite extra lång dessutom då Blue1 klämde in passagerarna i ett propellerplan som tog 2 h i stället för vanliga 1,5.
Årets tygpåse: Ingen, däremot en plastig Pirat-påse med dragked då jag på söndagen fick panik och trodde att jag inte skulle få allt att rymmas med i väskan hem. Visade sig dock inte vara några problem

8 kommentarer:

Marias bokliv sa...

Men, jösses. Nu skämms jag. Satt ju o matade lillmonstret med äpple brevid dig. du skulle ha påmint mig så vi iaf kunde ha flyttat på oss.

Bokbabbel sa...

haha, men det var faktiskt ett ovanligt icke-luktande äppel, tro mig, blir det jobbigt säger jag nog till! värst var det då jag satt och lyssnade på Knausgård och någon bredvid mig inte bara åt sitt äpple utan dessutom viftade med det i luften inte långt från mitt ansikte!

Inte skämmas!

Bokomaten.. sa...

Funderade också på att sno bokhorornas lista.. Kanske petar upp den imorgon..Missade också Anna Höglund men har tänkt att jag kanske skulle plocka ner hennes avhandling i en inkorg så småningom ändå..

Bokbabbel sa...

Det vill jag också göra men den finns inte på finska Adlibris, buu! Ja, det är en fungerande enkät, tog de intressantaste frågorna eftersom bokhororna själva också hade mixat enligt behov

Ann-Sofie sa...

Jag har med mig tre tygpåsar. Mässans obligatoriska 4dagarsseminariepåse. I år snygg. Förra året var jag så seg att de snygga var slut och jag fick en ful. Påse 2 köpte jag hos X-publishing och Påse 3 fick jag en en kompis som ville att jag skulle ha ngt som matchade min prickiga outfit. Du borde ha en likadan!

Bokbabbel sa...

ååh, helt klart, känner att jag blivit helt galen i ränder och prickar den här sommaren&hösten så det låter ju verkligen som en påse för mig!

Ja, bokmässans seminariepåsar var rätt fina i år!

Metta Karlsson sa...

Åh jag åt oxå äpple, sånt tänker man ju inte på!

Bokbabbel sa...

nej, tro mig, det är väldigt vanligt att människor äter äpple! och i de flesta situationer kan jag ju undvika dessa äppelätande människor, men under en författaruppläsning går det ju inte!