fredag, september 17, 2010

Bokmässe-enkät

Loka Kanarp har tydligen skapat en bokmässe-enkät som jag naturligtvis inte är sen att fylla i:

Namn: Bokbabbel
Hemort: Esbo, Finland
Jag har varit på Bokmässan i Göteborg (ggr): Två gånger tidigare, 2005 och 2008
På årets bokmässa ska jag: Strosa omkring bland montrarna och insupa bokdoft, gå på bloggträffar, försöka låta bli att köpa med mig alla böcker jag ser
Mitt bästa bokmässeminne: Hela mässupplevelsen 2005 eftersom resan till Göteborg och bokmässan var en totalt oväntad men extremt uppskattad studentpresent av pappa, så gick vi omkring på mässgolvet (och i staden också) i två dagar och var storögda och shoppade böcker samt åt gott på kvällarna innan vi retirerade till vårt hotellrum och läste i dagens fynd. Mycket trevligt!
Några böcker jag ser framemot: Mest nyfiken är jag kanske på UEB:s monter, att se vilka engelskspråkiga godingar de har valt att plocka fram. Adlibris brukar sälja oförskämt billiga pocketböcker så där lär jag också stå och peta
Jag hoppas få se: En hel drös andra bokbloggare IRL. Bongar jag lite författare på mässgolvet blir jag glad
Jag hoppas slippa: Kontantbrist så att jag måste ställa mig i de milslånga bankomatköerna
Mitt bästa bokmässefynd: En mycket praktisk bredbottnad tygpåse från Adlibris fullastad med böcker anno 2008

4 kommentarer:

enligt O sa...

Tack för påminnelsen, bankomaten måste definitivt besökas innan, långt bort från Mässan

Bokbabbel sa...

Funderar på om jag borde växla lite extra härhemma, med mitt Visa Electron kan jag förvisso lyfta i vissa specifika bankomater men de finns inte direkt överallt... fast nuförtiden tar tack och lov allt fler montrar kort verkar det som!

Karin Berg/enbokcirkelföralla sa...

Hmm ja, jag bör nog gå på bankomaten innan =)

Bokbabbel sa...

ja, det bör du definitivt göra!