fredag, september 10, 2010

Melankolisk höstskildring

Vad jag gjorde en höst av Jenny Björklund XX
Shit alltså. Debutanternas ålder börjar närma sig min med stormsteg, kanske dags att börja knåpa på Romanen så småningom?
Det här är en skildring av en vanlig höst i en studerandes liv. Morgongröten exploderar i micron, klackarna klapprar mot trottoaren och tentläsningen lockar inte. Jag irriteras en aning på formatet där varje kapitel börjar med meningen "... dagar innan", men annars fascineras jag över att en bok där det sist och slutligen händer väldigt lite ändå kan vara trevlig att läsa. Tycker även om formuleringar såsom "plastbubblor fyllda av skam" och "klipper musikvideor med ögonen".
Längre recension kan läsas i Vasabladet.

6 kommentarer:

Moa sa...

Visst är det jobbigt när debutanterna bara blir yngre och yngre!? För det kan ju knappast vara så att vi blir äldre... ;)

It's all about Books sa...

Gud vad roligt att läsa detta, eftersom jag känner henne. Fast... hon är ju yngre än vad jag är och jäklar - i helgen ska jag låsa in mig och skriva på min ena roman. Nån gång ska den faen bli klar!

Cinnamon sa...

Debutanterna har för länge sedan passerat min ålder. 31 år på måndag..Och någon roman lär det väl inte bli. Har liksom ingen talang för det tyvärr..

Bokbabbel sa...

Moa: Helt obegripligt det där ja!

It's all about: Coolt att du a) känner en författare :) b) har åtminstone en del av ett romanmanuskript!

Cinnamon: Grattis på förhand, och jag är säker på att du har andra talanger! Alla kan ju inte skriva böcker, jag hinner ju inte med ens nu ;)

Jenny sa...

Åh! Tack, kul! :)

Bokbabbel sa...

Oj, kul att du hittade hit :D