torsdag, september 09, 2010

Beautiful blogger

EnligtO har förärat Bokbabbel med en award med finaste motiveringen ever:

Bokbabbel har bloggat länge, men jag har inte förrän de senaste månaderna fastnat rejält. Klassiker som 25 skäl att köpa en bok gör det här till en riktigt läsvärd bokblogg. Alla brevbärares mardröm, men nätbokhandlarnas våta dröm.

När man tagit emot awarden ska man:

♦ kopiera in awardbilden i din blogg för att visa att du har fått den
♦ tacka och länka till den som nominerade dig
♦ nominera sju andra bloggare och länka till dem
♦ berätta sju intressanta saker om dig själv

Bokstävlarna delar min aversion mot inbäddade YouTube-klipp, hon är expert på vampyrer och varvar bokrecensioner med blogginlägg om exempelvis kalenderköp. Mycket trevligt!

Tekoppens tankar har haft en tung sommar men börjar så sakta återvända. När hon inte skriver djupa bokrecensioner berättar hon om sina nyaste bokfynd på Myrorna.

Om böcker som har hunnit läsa har ni knappast missat, Vixxtoria skriver kluriga inlägg om bokshopping, dåliga böcker, gränsöverskridande böcker, böcker på campingplatser, ja så gott som allt som kan kallas bokrelaterat.

Little Room of Tinyfeist är helt enkelt en extremt trevlig del av bokvärlden. Ibland är bloggandet lite oregelbundet men då blir man desto gladare då man ser att hon har uppdaterat!

Ooofbok reser, ibland fysiskt och ibland bara runt i bloggosfären från sin solstol. Varvat med personliga bokrecensioner och allmänna reflektioner, ett klart besök under bloggrundan.

Book Cover Girl håller koll på förlagsbranchens fula och snygga omslag och kommer med förslag på egna. En snygg blogg.

I hyllan är en mysig blogg och en flitig kommenterare. Hon har varit duktig nog att hoppa på både köpstopp och tegelstensutmaningen, håller tummarna för henne och andra duktiga.


- Jag är punktlig. Överdrivet punktlig rentav, jag får alltid stå och vänta extra på vänner och bussar

- Personligt rekord i antal lästa böcker under ett år är 198

- Jag gick en fäktningskurs en vår och det är något jag gärna skulle ta upp igen

- Jag har matallergier och tål inte om någon äter ett äpple nära mig

- Jag älskar barn men har än så länge inga egna

- Min examen hägrar bara jag skulle få klar min motsvarande magistersuppsats först

- Min faiblesse för Göteborg härrör sig inte bara till bokmässan, jag har bott i staden en höst och blev mycket förtjust trots regnet och blåsten

11 kommentarer:

Maria sa...

"Jag är punktlig. Överdrivet punktlig rentav, jag får alltid stå och vänta extra på vänner och bussar"

Fan, jag önskar att jag var sån :P Jag är istället den som missar bussen.

Hanneles bokparadis sa...

198 är otroligt, sällan jag når till hundra

Lisa sa...

Men vad du är gulle! Tack. Just nu ör jag ju sådär oregelbunden igen... gud så lynnig jag är! Blir lite trött på det själv, men ska allt ta och vakna upp nu snart när jag vant mig med nya jobbet och nya studierna...

Lisa sa...

Nämen? Oj! Förvånad är en underdrift när jag scrollade ner och ser länken till min lilla blogg. Vad go' du är och vilken fin motivering :) Tack!

Bokbabbel sa...

Maria: Hehe, du är den där människan jag står och väntar på

Hannele: Jag förstår nog inte riktigt själv hur jag hann med så många :D Vanligtvis rör jag mig kring 120-150

Lisa: Hihi. Ta den tid du behöver, bloggen ska ju vara rlig och inget tvång!

LisaH: Kul att du blev glad, och gud vad fint du skrev om mig då! Åh!

Anonym sa...

Tack och bock för den fina nomineringen! :)

Tekoppen sa...

Tacktack! Ja det är andra gången du kallar mina bokrecensioner för djupa och jag är lika tveksam nu, men om det är vad du faktiskt typer så får jag väl tro dig ;)

Metta Karlsson sa...

198 är ju helt galet, vad är din hemlighet?:)

Bokbabbel sa...

Bokstävlarna: Knock yourself out! :)

Tekoppen: ja, jag minns att jag gjort det men ja, det finns ju nog en orsak till det!

Böcker x3: medfödd förmåga att läsa snabbt, litteraturstudier, inga barn, för lite motion :P

Vixxtoria sa...

Bokbabbel, jag tackar rörd, vilka fina ord. Jag blir gärna kallad klurig (och en gång tidigare har du kallat mig klok, och det lever jag fortfarande på, om än jag inte lever upp till det...).

Själv är jag långt ifrån punktlig, utan i bästa fall i sista minuten. Eftersom jag varit bortrest denna veckan har jag till exempel inte ens upptäckt denna våg av utmärkelser som sköljt över bokbloggsvärlden. Jag ska naturligtvis åtgärda det å det snaraste. Typ när jag sovit ett dygn eller så. Tack, snälla du!

Bokbabbel sa...

Klok och klurig, det är inte illa det! :)