söndag, november 21, 2010

Bokbabbel bloggnischaren

Speciellt under sommaren hade jag en tendens att fotografera böcker tillsammans med finsk design (här, här och här till exempel), en av mina obskyra bloggnischer kan man kanske kalla det (den andra är såklart böcker + Converse som ständigt genererar nya googlingar). Bokstävlarna skapade sin egen lilla nisch, böcker + katter - den har rentav fått en egen bloggkategori! - och nu ser jag att bloggarnischen fotografier av böcker och finsk design har spridit sig, åtminstone Johanna L och Fia is reading har tagit sådana bilder.

Ja-a, alla ska vi bli ihågkomna för någonting.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har också fått en hel del märkliga gogglingar pga mitt katt+bokbloggande. "Tjocka katter i kartonger" är en googling som dyker upp minst en gång i veckan, lite så att jag börjar undra vad det finns för weirdos där ute egentligen... :)

Bokbabbel sa...

Haha, man undrar ju (som alltid med dina googlingar) vad de där människorna egentligen är ute efter??

Kan tänka mig att en hel del av Converse-googlarna blir lite förvånade då de får syn på nördiga foton av skor som matchar böcker. Men till min glädje finns det ju också Converse+bok-googlare :)

Lisa sa...

@ Bokstävlarna: HAHAAHA! :D
Stora bokstäver = skrattar högt i min ensamhet. Gud vilken rolig googling. Och återkommande..!? Weirdos var ordet :P

Bokbabbel sa...

Oj Lisa, du har INTE hört de värsta av Bokstävlarnas goolingar kan jag lova :D

Anonym sa...

Haha, nej de brukar faktiskt vara ännu värre! :)