fredag, juli 16, 2010

Klick klick och välkommen


Nu är det sommar, nu är det sol. Medan man ännu kan dricka rosévin på sommarstugans veranda vill man gärna ha gott boksällskap, inte sant? Därför klickade jag igår hem lite böcker jag ska försöka plöja under sommarsolen. Och om jag inte hinner med det är jag rätt så övertygad om att de även utgör ett bra sällskap en regnruskig höst.

- Play Dead, Harlan Coben
- The Great Gatsby, F. Scott Fitzgerald
- Till skogs, Tana French
- The Lake of Dead Languages, Carol Goodman
- Among Other Things, I've Taken Up Smoking, Aoibheann Sweeney
- Breath, Tim Winton

I planerna ingick även att införskaffa Time Was Soft There av Jeremy Mercer, en bok som handlar om livet i den legendariska franska bokhandeln Shakespeare&Co. Men den var plötsligt out of stock, så den får vänta till nästa gång. Tänker mig att den faktiskt är lite mer höstläsningsaktig ändå.

P.S. Lite finsk design på bilden igen, omedvetet visserligen men kanske jag ska göra det bli min nya grej, mitt sätt att nischa mig i bloggosfären? ;)

10 kommentarer:

Cinnamon sa...

Trevligt med nya böcker. Jag tycker du var duktig som inte köpte fler än 6 böcker. Hoppas de är bra. :)

Bokbabbel sa...

Tack för ditt stöd! :D

Lisa H sa...

Haha, ja ska du nischa dig så är helt klart finsk design valet. Älskar finsk design! :)

Bokbabbel sa...

hehe, nu måste jag kolla i skåpen vad jag egentligen har att visa upp, brickan på bilden är mammas :P Kul att höra att du gillar iaf!

karin berg/Enbokcirkelföralla sa...

själv så gick jag förbi pocketshop igår och köpte hem tre böcker... =)

Bokbabbel sa...

jag läste det ja :) Shop 'til you drop heter det ju ;)

Helena sa...

Fin samling böcker! Trodde du hade läst The Lake of Dead Languages för länge sedan. :)

Play Dead var tydligen den första roman Harlan Coben skrev. Min erfarenhet av reissues av gamla synder är inte jättebra, men blev ändå glad över två Coben-standalones på ett år.

PS: Rosévin är SÅ GOTT!

Hanneles bok-paradis sa...

som tur regnar det idag :)

Anonym sa...

Finsk design OCH böcker - den nischningen kommer att utkonkurrera alla vi andra stackars bokbloggare! ;)

Bokbabbel sa...

helena: Jaså det var den första boken, det hade jag missat. Och nej, har faktiskt inte läst Goodmans bok ännu, har haft den på önskelistan hur länge som helst men med den goda French-upplevelsen i bagaget kände jag att det var dags att slå till!
Rosévin hör sommaren till!

Hannele: Jaså, inte där jag var :)

bokstavlarna: ja, böcker är naturligtvis min första nischning men designen får bli min sidekick. och kanske jag klämmer in Converseskorna igen ;)