tisdag, november 09, 2010

Från Van Gogh till graphic novels


Amsterdam-shoppingen, because I'm worth it: Besökte en hel del bokhandlar under resan, mest förtjust blev jag i American Book Center där böckerna är köpta (med 10 % studierabatt med utländskt studiekort, fint!). Kapen är alltså Our Tragic Universe av Scarlett Thomas med guldskimrande pärm och bakrygg. Thomas böckerär alldeles unika och intelligenta, framför allt PopCo var jag väldigt förtjust i! Ice haven av Daniel Clowes köpte jag eftersom det a) var alldeles för länge sedan jag läste en graphic novel b) jag tidigare gillat Clowes verk och c) för att en fin graphic novel om ett år i Amsterdam (shit, vad hette boken? Författaren?) var alldeles för dyr. Picoult-boken är House Rules om ett Asperger-barn, den får utgöra min sjukdomsroman-fix till Liza Genova ger ut sin nästa bok! Det superfina bokmärket som inte görs rättvisa av mitt hastiga foto är från Van Gogh-muséet, Almond Blossom heter motivet.

Inga kommentarer: