tisdag, november 30, 2010

All I want for Christmas?

Lyran undrar denna vecka vilka julklappar som känns nödvändiga under julgranen och i förlängningen i min bokhylla. Dags alltså för familjen, fästmannen, Julgubben och alla andra som vill ge min paket att läsa noggrant!

1. The Night Bookmobile av Audrey Niffenegger. Eftersom jag läser så fort är jag snål av mig när det gäller att köpa tunnare och snabblästa böcker. Samtidigt vill jag hemskt gärna ha Niffeneggers graphic novel om en bookmobile (bokbuss?) som innehåller hela ens läshistoria.
2. Ladies av Johan Hakelius. Jag har förvisso fortfarande inte hunnit läsa föregångaren Döda vita män men jag tror att en bok som beskrivs som "ett måste för alla som gillar England" skulle passa mig bra. Speciellt under julhelgen, med sprakande brasor, tända ljus och mandariner.
3. Presentkort till Adlibris eller Book Depository. Ja, det här är ju tekniskt sett inte en bok direkt, men det dyker upp så många boktips och vill ha-böcker bland bokbloggarna att det skulle vara skönt (för både mig och dem som ger mig julklappar) att ha ett sådant här till hands när boksuget slår till!

Inga kommentarer: