torsdag, oktober 01, 2009

Vem vill du ha på din t-shirt?

Här kan man låta trycka upp sin egen t-shirt med en Top 5-lista. En Top 5 Writers kanske, som den Johanna Ö ståtar med här. Kul, men knepigt, vem skulle får vara med? Det varierar ju ibland, och innan t-shirten har hunnit hem till dig kanske du har hittat en ny favoritförfattare :). Jag tänker mig att om jag just i denna stund skulle vara tvungen att välja fem författare till min t-shirt så skulle måhända Jhumpa Lahiri, Jenny Diski, Haruki Murakami, Joyce Carol Oates och Kjell Westö platsa.

Vem skulle rymmas med på din t-shirt?

5 kommentarer:

fia sa...

Det låter lovande, jag har precis beställt The Namesake av Jhumpa Lahiri! Men jag behöver nog lite tid till att fundera på mina fem... :)

Bokbabbel sa...

ok, Lahiris roman, den var bra! Fast hon är nästan ännu vassare i novellform!

Väntar ivrigt på dina fem! :)

Snöfrid sa...

Hjälp! Bara fem?
Om jag tar direkt ur huvudet så blir det nog;
J.K. Rowling
Barb & J.C. Hendee
Patricia Briggs
Julia Sandström
Maria Gripe

Men som du sa så skiftar det ju allt eftersom... hm, jag ser en genomgående genre bland mina fem tror jag *skrattar*

Jessica (ord och inga visor) sa...

Gah, gud så svårt. Men spontant försök:

Sara Stridsberg
Monika Fagerholm
Hjalmar Söderberg
Francoise Sagan
Haruki Murakami

(fast egentligen muttrar jag irriterat "bara fem?" och kommer på en massa mer, typ Marguerite Duras, Joyce Carol Oates, Astrid Lindgren, Douglas Coupland, Charles Bukowski, Bob Hansson, Siri Hustvedt osv i all oändlighet...)

Bokbabbel sa...

kul kul, dels med författare som också hade platsat in på mina, dels helt obekanta författarskap!