torsdag, oktober 29, 2009

Berlin - staden




Stor. De olika stadsdelarna skiljer sig rätt mycket från varandra, vilket är trevligt då man bra kan tillbringa en hel dag i en av dem. Caféer överallt (utom möjligtvis då du är i akut behov av dem), och jag har druckit chai latten hela veckan och stornjutit. Att ha tillgång till asbilliga pitabröd fyllda med halloumi och tzatsiki är inte heller helt fel.
Såg en hel del tursistgrejs; Zoo, Checkpoint Charlie, Brandenburger Tor m.m. Kollade in Neue Nationalgalerie, men om tiden hade räckt till och fötterna orkat skulle ja gärna ha kollat in fler muséer.

6 kommentarer:

snowflake sa...

Underbara bilder. Längtar till Berlin!

Bokbabbel sa...

Tack! :) Har du varit där mycket?

Calliope sa...

Åh, dina bilder fick mig att längta tillbaka! Var där för första gången förra året och blev mycket positivt överraskad av stan. Det var dessutom mycket billigare än jag hade förväntat mig så jag hade till och med pengar över när jag kom hem. Bara en sån sak...

Bokbabbel sa...

Jo, prisnivån var ju underbar (fast böckerna hade gärna fått vara lite billigare :))! Berlin är väl typ Tyskland billigaste stad, underligt men sant (och trevligt!) Bodde dessutom hos en kompis så behövde inte tänka på boendekostnader, lyxigt!

a-lo sa...

100 år sedan jag var i Berlin, men nu vill jag verkligen åka tillbaka. Låter som du haft en toppensemester.

Bokbabbel sa...

Kul att inspirera lite :) Och jo, jag var nog mycket nöjd, samtidigt som jag känner att jag nog inte är klar med staden ännu!