måndag, oktober 19, 2009

Berlinpackning


I övermorgon drar jag till Berlin och hälsar på en kompis från utbytestiden. Som det ser ut nu, är min reseläsning rätt anspråkslös.
Motivering: Jag tänker att jag gärna vill hinna komma in i Illusionisten ordentligt (ingen annan bok med som jag kan övergå till); ofta har det gått så att en tjock bok medtagen på en resa inte blir läst särskilt långt och sedan helt bortglömd då jag kommer hem igen. Den torde också räcka riktigt bra för flygbuss, flyg och de första dagarna innan jag köper nya böcker (för det kommer jag att göra. Böcker blir ett slags souvenirer när man får skriva in sitt namn och inköpsställe + år i dem!) Halvlästa Filter är räddningen ifall handväskan blir för tung på morgonen, men jag ändå vill ha läsning med ut på stan. Berlin-guiden är ju ett måste; trots lokalguide vill jag själv ha någon koll på vad det är jag står och tittar på.

Så, ifall ni har frågor eller invändingar är det dags för dem nu! Speak now, or forever hold your silence som de säger i filmbröllop! Även sista minuten-tips tas såklart emot med glädje!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det enda problemet jag kan tänka mig är om du blir alltför kär i Illusionisten och fastnar i läsningen istället för att njuta av det fantastiska Berlin... ;)

Bokbabbel sa...

det låter som ett trevligt problem :) Men nej, jag hoppas på att bli kär i staden också, så det blir en bra balans mellan de båda!