onsdag, oktober 21, 2009

Berlin på riktigt och i bokform

När ni läser detta sitter jag på bussen på väg till flygfältet eller flyget på väg till Berlin! Hurra! Under tiden kan ni passa på att läsa en Berlin-relaterad recension :). Jag har schemalagt några inlägg under tiden jag är borta, men tillbaka på riktigt är jag om ungefär en vecka. Auf Wiedersehen tills dess!

Berlin- City of Smoke av Jason Lutes XXX+
Den andra delen i en planerad trilogi. Vi är framme vid 1930-talet, Weimarrepubliken och en känsla av att någonting otrevligt är på kommande. Precis som med första boken älskade jag illustrationerna, Lutes är verkligt begåvad! Mina historiekunskaper är alltför rostiga/bristfälliga för att jag skulle kunna få ut allt av läsningen, och även denna gång hade jag problem med att hålla isär/reda på karaktärerna, synd! Det här är fina graphic novels som skulle förtjäna ett bättre betyg...

Inga kommentarer: