fredag, oktober 30, 2009

I have a hög! A big one


Tidigare utropade jag att jag också vill ha en bokhög. Nu verkar det som om jag skulle ha fått en, utan att ens behöva "anstränga" mig. Och här bör man hålla i minnet att denna hög på intet vis representerar alla olästa böcker jag har i hyllan, nähej, det är bara den senaste "skörden" samt två biblioteksböcker. Kanske jag klarar hösten i alla fall :).

Fast visst ger sådana här högar en både en skön känsla av välbefinnande och lycka och samtidigt lite ångest? Ångest i stil med: hur ska jag hinna läsa allt det där? Vilken ska jag läsa först? Nu borde jag ju inte få köpa fler böcker... Man känner en press att läsa biblioteksböcker eller rec.ex. först, men tänk om det inte är just de som lockar allra mest i stunden?

Har ni förresten åsikter eller förslag vad gäller böcker jag ska ta tag i först?

7 kommentarer:

blogg_bohemen sa...

Dödgrävarens dotter är en riktig läsupplevelse!

Bokbabbel sa...

kul! håller dock på med mastodontböckerna "Illusionisten" och "En dramatikers dagbok" så jag känner för något lite mer snabbläst/lättsmält emellan. men jag har hittat JCO i år och verkligen gillat det jag läst hittills!

Maria sa...

Främlingar ingår i min senaste hög också. ;)

Anonym sa...

Ingen dålig hög det där!

Främlingar har jag precis läst ut. Den är ju ganska tunn, så det gick snabbt. Antar att det är en av recensionsböckerna (det är det för mig), så jag skulle börja med den och sen ge mig på JCo om jag vore du...

Bokbabbel sa...

jag tog bilden igår och sedan dess har jag faktiskt hunnit läsa ut "Främlingar" som var rätt tunn :) Recension kommer imorgon!

Fia sa...

I have a hög, the hög is mine?

Bokbabbel sa...

Fia: Det där förstod jag inte riktigt :)