fredag, september 11, 2009

Vi är synkade, Westö och jag

HBL recenserar Kjell Westös Gå inte ensam ut i natten redan i dag även om det i mitt rec.ex. står att första recensionsdatum är först 15.9. Så jag väntar med recensionen till nästa vecka, men passar på att kommentera att Westö i en kort intervju bredvid recensionen nämnde Jenny Diski. Just Diski som jag parallelläst samtidigt med Westös bok! Visserligen nämner Westö den nya boken The Sixties och inte På tunn is - En resa till Antarktis som jag läste, men ändå. Det känns som om vi är synkade, Westö och jag :).

Någon som redan hunnit läsa The Sixties förresten? Eller andra böcker av Diski förutom hennes underbara reseskildringar?

2 kommentarer:

Catrin sa...

Älskar Westö! MÅSTE köpa nya boken! Ser fram emot att höra vad du tycker

Bokbabbel sa...

rapport kommer imorgon! :)