tisdag, september 29, 2009

Bokhora och jag tycker till om omslag

Jag kollade in klippet med två av Bokhore-Johannorna i TV4 (klippet hittar du här), de gjorde bra ifrån sig men det var synd att det under deras namn konstant stod fel adress; bokhoran.se. Skärpning Tv4!
På agendan stod bland annat snygga omslag, och lustigt nog nämnde Johanna Ö J.M. G. Le Clézios Allt är vind som ett exempel, det omslaget skrev jag ju själv nyligen om här. Vår smak går dock tvärt isär vad gäller det nya rikssvenska omslaget för Kjell Westös Gå inte ensam ut i natten - personligen tycker jag det är väldigt fult men det verkar som om jag vore den enda. Vad tycker ni?

4 kommentarer:

Tekoppen sa...

Det ser väldigt retro ut - 70-tal? - men inte är det snyggt.

Arina sa...

Nej fy, det liknar någon trist ungdomsbok från 70-talet.

a-lo sa...

Skulle med stor sannolikhet aldrig valt boken om jag sett den i handeln. Jag är 70-talist och har redan varit igenom den här eran om man säger så.

Bokbabbel sa...

Jaaa! Tack! Just det! ;)