lördag, april 26, 2008

Timotej och andra konstigheter

"Hallonbäcken" av Lina Forss XXX+
Timotejs mormor och mamma dör och Timotej flyttar tillbaka till Stockholm från London med sina hundar Sheeba och Drömhunden. Tack och lov finns storebror Fredrik där för att plocka upp henne då allt känns tungt. Timmy träffar Oden och tillsammans med honom blir allt ännu konstigare.
Vad ska jag tycka om boken, säg mig det. Titeln är fin men vad den ha med boken att göra vet jag inte. Oden och hans familj är så konstiga att jag blir irriterad på dem, och vad för slags namn är egentligen Timotej?

Sambon är hemma igen och vi ska åka och hälsa på hans föräldrar. Jag håller tummarna för lite lästid under dagarna! Vad gör ni i helgen?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Timotejs namn förklaras i den första boken, Vildängel. Har du läst den? Annars finns den på ÅAB... :)

Tekoppen sa...

I helgen jobbar jag, dricker te, storhandlar och surfar runt. Nu har jag ätit sparris och sett senaste filmatiseringen av Northanger Abbey. Gullig underhållning.

Bokbabbel sa...

ika: nej, har inte läst men tack för tipset :D

tekoppen: låter trveligt det också!

Anonym sa...

Har inte läst boken, däremot Vildängel som jag tyckte mycket om.

Min helg har bestått av trädgårdsarbete... min andra passion efter litteratur.

Hoppas du har haft det bra!

//Therese
(bokbloggen.bloggagratis.se)