måndag, april 14, 2008

Boknördspanik

Lämnade in några böcker till bibban i dag och skulle inte låna fler eftersom jag vill läsa egna böcker emellanåt. Ni vet, bestämma över vilken bok som ska läsas till näst i stället för att plöja genom högen med återlämningsdatum i bakhuvudet. Det gick som det gick. En lapp på dörren meddelar att filialen stänger i maj eftersom det nyrenoverade biblioteket öppnar i september, så boknörden i mig fick panik (inget stadsbibliotek över sommaren!) och roffade från hyllorna. Hittade dessutom Karin Wahlbergs Tröstaren som jag sökt länge, så jag känner mig nöjd. Även om det är länge tills jag får läsa egna böcker igen.

5 kommentarer:

Arina sa...

Jag tycker att Benrangel är en av kings tråkigare böcker. Köplust däremot är spännande och otäck och en favorit. Nu väger kanske mina ord inte lika tungt som Peters eller Helenas men läs den och bedöm själv.

Bokbabbel sa...

Hehe, alla ord väger tungt, Peter och Helena är bara kända King-fantaster, roligt att höra fler tips!

Arina sa...

Typiskt mig att skriva kommentaren till fel inlägg. Skyller på sömnbrist.

Anonym sa...

Nä, säg inte att de stänger igen? Det är minsann tur att jag inte ska tillbringa sommaren i Åbo... Skönlitteraturen kan jag väl leva utan, det finns ju en hel del oläst i egna hyllan, men var ska man ta den omistliga dosen dvd-filmer och ljudböcker?
Vilket datum stänger de?

Bokbabbel sa...

arina: Jag förstod nog vad du menade iaf ;)

ika: tror att det var 19.5. Fyra månader utan deras lager med böcker och filmer :(