måndag, april 21, 2008

Läsrapport

"Tröstaren" av Karin Wahlberg XXXX-
En ung kvinna skjuts på kyrkogården en fredagskväll. Hon opereras och tillfrisknar men dör sedan oförklarligt då hon redan flyttats bort från intensivvårdsavdelningen. Veronica som var den ansvariga läkaren utpekas som "Mördardoktorn" i tidningarna med Claes har fullt upp med att hitta mamman till hittebarnet som lämnats på polishusets trappa.
Vad skönt det var att läsa en deckare emellanåt! Jag har varken positiva eller negativa saker att säga om den här boken - den var trevlig läsning och halvspännande men jag misstänker att den inte kommer att stanna så där otroligt länge i minnet. Läsvärd dock!

"Man kan inte hindra ett litet hjärta från att älska" av Claire Castillon XXX½
Jag tyckte bättre om denna novellsamling än den tidigare, Insekt. Medan Insekt tog fasta på förhållandet mellan mor och dotter handlar MKIHELHFAÄ om parförhållanden. Lika underliga noveller är det i alla fall frågan om, och jag gillar dem i början men kanske blir det lite för många underligheter för att jag ska kunna vara begeistrad ända till slutet på denna 126-sidga bok.

Inga kommentarer: