onsdag, april 23, 2008

Njaa-böcker

"Anna, min älskade" av Magnus Utvik XXX½
Huvudpersonen heter Marcus och boken är tillägnad Hanna, så i min värld är detta en bok åtminstone Based on A True Story. Vilket genast gör att jag får svårare att förhålla mig till boken - jag kan ju inte kritisera saker som har hänt i verkligheten. Men jag kan i alla fall säga att jag trodde att Anna, som diagnostiseras med livmoderhalscancer då hon är 29, skulle vara ledsnare och inte så arg. God mat åt de hela tiden, det vattnades i munnen på mig.

"Otrogen på öppen gata" av Belinda Olsson XXX+
Reportern Agata har fått sitt son, Klumpen, men mammaledigheten är ingen dans på rosor. Agata längtar tillbaka till jobbet, och tänker lite väl mycket på den snygge vikarien Andy...
Nej, jag tycker helt enekelt inte om chick lit. Och trots babyn (jag gillar att läsa om barn) så var boken inget vidare. Slutet blev dessutom sådant att man snart kan förvänta sig en fortsättning.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Visst är det nästan lite irriterande att de äter så god mat precis hela tiden! När Marcus svänger ihop något enkelt tycker jag att det är rena lyxmiddagen ... säger kanske något om min egen kosthållning ...

Annars tyckte jag mycket om denna bok, som helt klart har BOAT-tendenser.

Bokbabbel sa...

precis, "nåt enkelt"! fast så äter de mycket hämtmat också, så mitt samvete stillas en aning ;)