söndag, april 20, 2008

Såhär en söndag kväll

Sambon har rest iväg för fem dygn och jag hoppas på dels långa läskvällar men också självdisciplin att göra något annat under dagarna ;).
Jag har en stor hög med böcker hemlånad just nu, men de är bra böcker och jag läser och trivs och har bara lite "prestationsångest".

Tidigare i dag såg jag en dokumentär om J.K. Rowling och i slutet av dokumentären satt hon på ett café och skrev sin nya bok - för hand i ett stort randigt häfte. Bara skrev och skrev. Jag älskar att skriva för hand och jag kände genast en brännande lust att skutta iväg till ett mysigt café och skrivaskrivaskriva. Kanske skulle jag blir världsberömd på kuppen...

Sådär bara som en vink så har jag älskat John Ajvide Lindqvists böcker och skulle gärna läsa recensionsexemplaret... ;)

2 kommentarer:

Sara Ödmark sa...

Att skriva för hand känns som en utrotningshotad företeelse. Har själv glömt en del av min gamla skolskrivstil och kladdar ner några konstiga kråkor när jag skriver för hand. Lite tråkigt, kanske ska tvinga sig själv att skriva lite mer?

Bokbabbel sa...

jaa, det ska du, börja fast med matlistor och annat smått :)