måndag, april 28, 2008

Ett vackert kort

"SOS från mänskligheten" av Johanna Nilsson XXXX+
Bokens titel (rätt fin va, även om den inte är Nilssons bästa) syftar på ett chattforum på nätet där många av romanens karaktärer träffas. En annan gemensam hållpunkt för karaktärerna är lyxeskorten Benjamin som träffar en massa olika människor som kommer att betyda mycket för honom.
Vad glad jag blir av att jag tycker om Nilssons bok, och hon kravlar sig upp på listan över författare jag verkligen gillar efter att ha sjunkit lite längre ner på den med t.ex. Jag är leopardpojkens dotter. Karaktärerna är först lite svåra att hålla reda på eftersom de är så många, och ibland blir det kanske onödigt rått eller dramatiskt, men boken är lika fin som jag föreställer mig att tatueringarna på Benjamins kropp är. Glad att Johanna Nilsson är ett tryggt och vackert kort att satsa på i bokhandeln/på biblioteket.
Johanna Nilsson har också en fin blogg.

Inga kommentarer: