tisdag, april 29, 2008

Ja, jag bor i ett i-land och jag funderar på detta

Då jag senast var i Helsingfors kunde jag inte hålla mig utan lade vantarna på The Post-Birthday World. Nu står den där i bokhyllan och ser fin och läsvärd ut, men jag har fått en fix idé om att just den boken (plus några andra såklart) skulle vara bra lektyr att ta med om/när jag flyttar till Göteborg på hösten. Innan jag hunnit skaffa mig bibliotekskort och skaffat mig allt jag behöver så att jag ser ifall det blir pengar över till böcker (nog för att de egentligen kommer väääldigt högt upp på listan...) behöver jag några trogna kumpaner som det är värt att slösa kappsäcksutrymme på. Rätt så tjocka, som håller länge, gärna bra förstås. Murakamis The Wind-up Bird Chronicle och A Breath of Snow and Ashes av Diana Gabaldon är andra kandidater, men de lockar inte så mycket just nu så de kan bra vänta ända till hösten. Men hur är det med Shriver, jag älskade Kevin-boken och är sugen på att läsa något av henne igen...

Jag är inte normal. Och det här måste vara det i särklass löjligaste inlägget i serien i-landsproblem ever.

Inga kommentarer: