måndag, juni 20, 2005

Sommardagar

"I'll take you there" av Joyce Carol Oates XXX-
Ähum. "Annelia" (inte hennes riktiga namn, för det är så tråkigt...(?)) studerar vid universitetet och försöker som fattig stipendiat klara sig i flickklubben (sorority alltså) och mot rasmotsättningar då hon förälskar sig i den svarte Vernor Matheius. Boken utspelar sig på 60-talet.
Jag fick inget egentligt grepp om boken. Oates skall ju vara en så bra och begåvad författare, men denna bok fick jag nog inte mycket ut av. Helt okej var den nog, men lite seg och på något sätt händelselös. Jag märkte att det kändes som väldigt länge sedan jag läste på engelska, gick lite trögt i början.

Annars har veckoslutet varit rätt lugnt. Pappa och mamma var i Berlin, och hämtade Alexander McCall Smiths "The Sunday Philosophy Club" med tillbaka, pocketböckerna är billigare där, flera euro! Här kostar en engelsk pocketbok 10-15 euro, denna bok hade kostat 7,70. Lite mer än en svenskspråkig i Finland alltså (ca 6,90 - 7,50). Läst juridik, längtar till onsdagen då inträdesprovet kommer att vara över på kvällen! Träffade J som kortast, och håller nu på väger mellan tre olika midsommarplaner. Det skulle vara skönt att ta det lugnt med familjen innan jag börjar sommarjobba, samtidigt som kompisars och J:s sällskap också lockar. Får se får se.
Nu skall jag läsa några sidor juridik till, sen ta en dusch och bänka mig framför Ernst och hans Sommartorpet! =o)

Inga kommentarer: