fredag, juni 24, 2005

Midsommarafton

Känner mig dum som sitter inne vid datorn på självaste midsommarafton, men programmet för mig börjar först ikväll =). Har just packat väskan, den blev stor som vanligt, jag kan bara inte förstå hur jag alltid lyckats ta med mig så mycket saker... Fast den här gången kan jag skylla på att där är så många böcker, min själsfrände då det gäller böcker, N, och jag kom överens om att låna lite böcker åt varandra. N är den enda person jag känner som kan tillbringa mer tid i en bokhandel än jag :D. Då vi är ute och shoppar styrs våra steg automatiskt mot bokhandlarna, nå, främst en, Akademiska bokhandeln, en av Nordens största bokhandlar. Väntar med spänning på kvällen då jag får se vad N plockat med sig åt mig =). Och annars också väntar jag ju på kvällen, det kommer säkert att bli riktigt kul!

"I väntan på en jordbävning" av Zinaida Lindén XXX+
En person som antagligen föreställer författaren själv, träffar tyngdlyftaren och sumobrottaren Ivan Demidov på ett tåg i Ryssland. Under den långa tågresan berättar Ivan sin historia som börjar i Sovjet där han börjar lyfta tyngder och drömmer om att bli brandman, till att han flyttar till Japan för att bli sumobrottare. Historien är på sätt och vis fascinerande, och absolut lite annorlunda än vilken bok som helst. Men är historien nu såå fascinerande att den förtjänar ett högre betyg? Det tyckte inte jag. Men helt läsvärd och bra är boken nog!

1 kommentar:

Anonym sa...

Glad midsommar! Skams inte for att du sitter vid datorn en san har dag! Jag tycker det viktigaste i livet ar att man gor det man kanner for, inte vad som forvantas av an. :)