torsdag, juni 02, 2005

Bokevenemang

Jag har nu kartlagt en del bokevenemang som jag skulle vilja besöka/uppleva.

7.6. - 19.6. Pocketrea i Akademiska Bokhandeln
Om en av Nordens största bokhandlar (som dessutom ligger nära till hands) har 20% rabatt på alla pocketböcker är det ganska klart att man hittar mig där
16.7. "Harry Potter and the Half-Blood Prince" utkommer
Har förbeställt (man kan kanske inte säga så...?) boken från Läseposten, så jag kommer nog att få vänta på boken några dagar till. Men sen! =)
23.7. Litteraturkväll i Barösund
Skriver upp detta för säkerhets skull, knappast tar jag mig dit, men kanske kanske. Författaren Märta Tikkanen håller i trådarna, men det är ungefär allt jag vet om detta.
29.9 - 2.10 Bokmässa i Göteborg
En dröm sedan många år tillbaka att få besöka denna mässa! Den verkar ju vara så mycket större än Helsingfors bokmässa, dit kommer massor stora och små författare och de har en hel hall fylld med svenska böcker... *suck*
7.10 - 9.10 Åbo bokmässa
OM jag flyttar till Åbo på grund av studier så har jag ju en bra chans att besöka Åbo bokmässa som fyller 15 år i år
27.10 - 30.10 Helsingfors bokmässa
Om inte till Göteborg så i alla fall hit! Besökt den flera år, alltid trevligt. Förra året hade jag speciellt roligt då jag fick lön för att vara på bokmässan :D. Orsaken var att jag jobbade som juniorreporter för Hufvudstadsbladet, och vi gjorde en webbtidning om mässan. Så vi sprang runt med våra presskort, lyssnade på föredrag och intervjuade människor, och så skrev vi korta eller långa artiklar/gallupar/notiser/kolumner - allt med temat böcker! Gissa vem som trivdes!

Så väntar jag även på saker som jag inte vet datumen på - Da Vinci koden som film, Dan Browns nyaste bok, alla höstens nya böcker... Får väl ta och läsa lite i väntandets tecken!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Filmen The da Vinci Code släpps över hela världen den 19 maj nästa år... men den som väntar på något gott... :-)

Jag och Peter är också väldigt sugna på att åka till bokmässan i Göteborg. Vi var där 2002 och det var fantastiskt roligt!

Bokbabbel sa...

Jaså så länge... Tack för att du meddelade i alla fall =). Kanske vi ses på bokmässan, jag är den du måste boxa undan för att nå fram till bokhyllan eftersom jag har ställt mig framför den och är djupt försjunken i vilken bok jag skall välja/vad boken handlar om

Anonym sa...

Jag har varit på bokmässan i Göteborg varenda år sedan 2000. Den är stooor. :)

Anonym sa...

http://www.apple.com/trailers/sony_pictures/da_vinci_code/