söndag, maj 02, 2010

När katten är borta...

Valborg är överstökad och det första steget i flyttrumban har tagits (förutom boklådepackandet då). Fästmannen tog sitt pick och pack och åkte iväg till min familj som bor på den ort där han ska sommarjobba i år. Jag kommer själv att åka lite av och an under de kommande veckorna, men i början på juni får vi tillgång till vår egen lägenhet, wunderbar!

Och vad gör bokmalen som lämnats ensam då? Läser böcker förvisso, och ser något avsnitt av The Big Bang Theory. Samt klickar hem Eating Animals (Safran Foer) och Happy Sally (Stridsberg) från Adlibris. Hoppsan. Förstnämnda ska jag visserligen recensera för en tidskrift, men ändå.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Älskar Big Bang Theory! Sheldon <3!

Bokbabbel sa...

Den verkar onekligen charmig, tänker att den kan hålla mig sällskap vid sidan av tentläsningen men sambon tyckte att vi borde se serien tillsammans... svåra val!

Tror att många gillar serien just p.g.a. dess nördighet, känner att jag genast vill hugga tag i Bill Brysons bok om nästan allting (vad heter den nu igen) för att catch up lite ;)