fredag, maj 21, 2010

Bokbabbel 5 år!

Hipp hurra för bloggen i dag! Det är nämligen fem år sedan en flicka som borde ha suttit och läst på inträdesförhör bestämde sig för att prova på det här med bloggande kring ett ämne som stod henne varmt om hjärtat. Och här är jag nu, mer än tusen inlägg senare, efter några längre uppbrott sedan flera år aktiv igen!

Då jag började blogga fanns det inte många bokbloggar i bloggosfären (frågan är om det ens fanns en bloggosfär), så det är till min glädje jag har sett dem ploppa upp som svampar i skogen och lagt till dem i min länklista. Bloggen fungerar som en läsdagbok för mig, och det är ju rätt kul att se vad jag har läst/suktat efter/funderat kring under årens lopp. Det är trevligt att hålla igång skrivandet och recenserandet, och fantastiskt roligt att förlagen tycker jag är värd att skicka recensionsexemplar till! Men allra främst är det ni läsare och/eller bloggare som gör det roligt att blogga! Tack för att ni läser och kommenterar! Vi fortsätter minst fem år till, va?

31 kommentarer:

Paperback Lover sa...

Yey, grattis Bokbabbel! Du är ju gammmal gemet, all cred till dig! Ja, vi fortsätter i fem år till!

Bokbabbel sa...

Tack tack! Javisst, jag är en golden oldie ;)

Hellre barfota än boklös sa...

Stort grattis!!! ja vi fortsätter i många år till tycker jag.

Helena sa...

Grattis på den stora dagen! Jag hoppas verkligen att du och vi alla kör på i fem år till (minst)!

Bokbabbel sa...

Tackar! Ja absolut ska ju även andra fortsätta, annars är det ju som skrivet inte alls lika roligt!

Anonym sa...

Grattis!

snowflake sa...

Grattis! Vilken veteran du är. :-)

Bokbabbel sa...

Tack tack! Hihi, jag är visst lite det, det känns underligt! Kanske speciellt med tanke på att jag inte är särskilt gammal själv :)

Lilla O sa...

Fem år är riktigt imponerande! Fortsätt gärna minst fem till. Stort grattis till dig och bloggen!!!

Bokbabbel sa...

Ja, det är alllt en lång tid, men det märker man kanske också på hur jag skrev då ;) Stort tack!

Frida sa...

Grattis, vad roligt! Jag har bokbloggat i lite mer än ett år nu och jag tycker det är roligt att gå tillbaka och se vad jag läste för ett år sedan, tänk att då ha flera år att titta tillbaka på! :D

Bokbabbel sa...

Javisst är det roligt, och man glömmer så lätt vad man läst eller skrivit, men mycket kommer tillbaka då man läser de gamla inläggen. Borde dock definitivt ta och göra någon backup på alltihop, för säkerhets skull... Någon som har några tips för hur man gör det snabbast och effektivast?

Maud/En bok om dagen sa...

Kul att du har bloggat hela fem år! Grattis på bloggfödelsedagen!

Precis som du funderar jag på om man skulle behöva spara sin blogg på något vis... Hoppas att någon vet och svarar!

Bokbabbel sa...

Tack!

Jepp, har sparat in kanske 10-20 inlägg i Word men hoppas på att det skulle finnas ett snabbare sätt!

Lyrans Noblesser sa...

Stort grattis på dagen och visst önskar jag att du håller på i minst fem år till :-)

Lillasyster Lyran

Bokbabbel sa...

Tack Lyran, och grattis igen till dina två år och din stora fina plats i bloggosfären! Småsyskonen börjar mopsa upp sig ;)

MariaH sa...

Grattis! Min gamla pladderblogg (som jag började skriva om böcker i) fyller fem till hösten

Bokbabbel sa...

Så du är också gammal i gemet :) Veteran!

Catrin sa...

GRATTIS! Vår lilla bokblogg har bara funnits i drygt två år. Kanske det fblir fem. Hursomhelst - grattis till dig! Du fortsätter väl?

Bokbabbel sa...

Många bokbloggar tycks vara i två-årsåldern. Tack för gratulationer, och jajamen, klart jag fortsätter, det är ju så roligt!

Holly Hock sa...

Grattis på femårsdagen från mig också! /Therese

Cinnamon sa...

Grattis på 5-årsdagen! Imponerande! Min bokblogg är snart 6 månader. Hoppas jag klarar mig till 5 år..:)

Bokbabbel sa...

Holly: Tack tack!

cinnamon: Tack! Vill du så kan du! :)

camilla sa...

Grattis Magix till ihållande bloggande så länge :) Jag instämmer med kören som hoppas att du fortsätter MINST lika länge till :D

Bokbabbel sa...

Tack Camilla! Absolut, minst! Undrar hur mitt liv och bloggosfären ser ut om fem år förresten?

Hermia Says sa...

Grattis från mig också!

Bokbabbel sa...

Tackar!

Maria sa...

Gratulerar. :)

blogg_bohemen sa...

jag läser gärna dina bokrec i minst fem år till! Grattis!

fia sa...

5 år?!? Wow, det var inte illa! Jag måste kolla in arkivet! Grattis i efterskott :)

Bokbabbel sa...

maria: Tack!

blogg_bohemen: Tack, vad kul!

fia: Jeppjepp, det är rätt lång tid (trots några längre pauser) Du har nog en hel del att läsa :)