fredag, april 23, 2010

Världsboksdagen och tåglektyr

I dag är det världsboksdagen. Flaggan i topp! Jag firar dagen med att planera vad jag ska packa med mig för helgens nio timmars tågresa tur-retur. Upp på lördag och ner på söndag, med en hotellnatt (och -frukost!) däremellan. Bland annat rykande färska Lilla stjärna (John Ajvide Lindqvists senaste skräckroman för den som mot förmodan inte visste det) trillade in genom postluckan i dag men jag tror helt enkelt inte att den är ett så smart val med tanke på att jag ska sova ensam... Tror att senaste numret av Filter samt Shrivers So Much For That och Herngrens Jag ska bara fixa en grej i köket blir passligt bra och varierande läsning. För även om jag hemma kan sitta hemma och läsa längelänge kan det plötsligt bli en annan sak med långa tåg- eller flygresor. Ibland går det bra och läsningen flyter på, andra gånger blir jag rastlös och har alls ingen läsro. Underligt det där.

Inga kommentarer: