söndag, april 04, 2010

Nick och Norah och musiken - och så jag

Nu får det vara ett tillfälligt slut på påskslappandet, slänger in en recension på en av tunnisarna jag har plöjt innan det bär av till svärmors internetlösa(!) hem. Hoppas ni haft en fin påsk!

Nick&Norahs oändliga låtlista av Rachel Cohn och David Levithan XXX+
Den här boken har länge funnits på min Vill läsa-lista, så gissa vem som var nöjd då jag såg att den fanns med i Pocketförlagets nya ungdomssatsning IRL? Boken handlar om Nick och Norah (det hade ni inte gissat va?) som träffas en kväll på en klubb (i New York, härligt!) då Nick ber den vitt främmande tjejen bredvid sig att vara hans flickvän i fem minuter. Resten av boken utspelar sig under samma kväll, turvis ur Nicks och Norahs synvinklar. Jag gillar det greppet, och det är inget fel på boken i sig, felet är att jag är alldeles för oinsatt och ointresserad av musik för att kunna ta till mig boken på det sätt den förtjänar. Ni vet hur glad man blir när man känner igen boktitlar, sångreferenser, gatunamn i en bok? Här finns den möjligheten, men jag är för dåligt bevandrad inom musiken för att kunna ta till mig av den.
Rec.ex. från Pocketförlaget.

Inga kommentarer: