måndag, december 28, 2009

Mitt bokår 2009

Det börjar bli dags att sammanfatta årets läsning. Den exakta statistiken får ni ta del av om några dagar, men jag tänkte se tillbaka på mitt läse-år i mer allmänna drag.
Rätt mycket läst blev det i alla fall, återigen :). Under sommaren berodde det framför allt på att jag stukade vristen och bröt foten under båtsemestern och därefter fick tillbringa mycket tid ensam i soffan med böckerna som enda sällskap. Under året fick jag en hel del recensionsexemplar, stort tack till alla förlag som varit vänliga nog att skicka mig böcker! Jag hittade en ny nätbokhandel som kom att besökas ofta under de kommande månaderna. Bokhyllan ordnades i färgordning. Jag läste flera novellsamlingar. Tog mig an några mastodontprojekt såsom dagböckerna av Joyce Carol Oates och Lars Norén. Deltog i diverse enkäter och utmaningar, samt beskrev mitt liv via böckerna i bokhyllan. Och en hel del annat.

Hur såg ert bokår ut?

3 kommentarer:

Ida sa...

Den där bokhandeln var ju riktigt bra! Har nu fastnat på den en stund och hittat en hel del som jag skulle kunna beställa... Så jag vet inte om jag ska tacka dig eller klandra dig! ;)

Bokbabbel sa...

haha, varsågod för tipset, du är inte den första jag tipsar och jag håller med om att det kan blir rätt dyrt... men roligt!

Catrin sa...

Har PRECIS skrivit ett låååååååångt inlägg om hur mitt bokår 2009 var. tjugo böcker blev det. Varken mer eller mindre.