fredag, december 04, 2009

The postman does ring twice

... åtminstone vår fina postiljon. I dag dök han upp tidigare än vanligt, och yours truly stod i duschen. Kanske hörde han vattnet, eller visste att jag oftast är hemma då han ringer på. Iaf hann jag skölja av mig och kasta en badrock på mig för att sedan ta emot tjockt paket från Book Depository, den här gången ett paket åt mig. Paketet innehöll Stephen Kings nyaste Under the Dome som jag är väldigt sugen på på att genast hugga tänderna i. Problemet är bara att jag a) redan har många böcker på gång b) är rejält förkyld och tillbringar största delen av tiden i sängen. En nästan 900 sidor tjock bok är aldrig lämplig sängläsning, och framför allt inte om man är svag av sjukdom...

Förresten, en eloge till Book Depository är på sin plats. Det är juletider och allt, ändå fick vi det första paketet därifrån innan leveransaviseringen från Adlibris dök upp i min mailbox. Heja heja!

Inga kommentarer: