onsdag, december 16, 2009

Julig bokhög

I eftermiddag susar pappa förbi och hämtar upp mig och mitt bagage. Följande dryga två veckor kommer att tillbringas hemma hos familjen, och att välja ut böckerna för vistelsen visade sig vara knepigare än inför riktiga resor. Kanske för att jag inte alls kan uppskatta hur mycket tid för läsning jag kommer att ha, eller ifall jag får böcker till julklapp eller ej. Kanske slinker det med någon goding från Nordens största bokhandel, Akademiska bokhandeln i Helsingfors. Om inte annat kommer jag åtminstone att ha sällskap av alla dessa:

- Definitely Dead, Charlaine Harris
- All Together Dead, Charlaine Harris
- From Dead to Worse, Charlaine Harris
- The Pact, Jodi Picoult
- Dödgrävarens dotter, Joyce Carol Oates
- Döden inpå livet, Maureen O'Brien
- A View from the Bed and other Observations, Jenny Diski
- Jag ska fånga en ängel, Håkan Östlundh
- Under the Dome, Stephen King

Rätt så många. Rätt så många engelskspråkiga också. Troligen betydligt fler böcker än jag alls kommer att hinna med, men man måste ju ha lite svängrum... Stay tuned för att se hur det går!

6 kommentarer:

EvaB sa...

Det låter mysigt att packa med böcker. Själv går jag och vänder lite på böckerna jag redan lagt i en liten hög för att ha som julläsning. Än har jag nästan kunnat låta bli att börja läsa dom!
God Jul!

Bokbabbel sa...

det är något visst med bokhögar; även om jag gillar att stå vid bokhyllan och välja ut nästa bok så är det förvånansvärt kul med en väntande bokhög. såvida det är frågan om trevliga böcker that is, kurslitteratur tenderar att bli lite hotande ibland

fia sa...

oh, lyxigt med 2 veckors julledigt och lästid! :) jag har bara en veckas ledigt. å andra sidan kommer det nog vara helt dött på jobbet under nyårsveckan, så jag hoppas på mycket lästid då också!

Bokbabbel sa...

ja, det känns skönt efter en relatvit stressig höst. en aning ska jag nog fundera och skriva på magistersuppsatsen, men i övrigt hänga med familj och vänner och bokhögen :)

Jessica (ord och inga visor) sa...

Det var en härligt bokig hög. God jul, ha det alldeles underbart! :)

Bokbabbel sa...

Jessica: Tack, och tack detsamma! kommer nog säkert att synas till här på bloggen pre-jul :)