lördag, augusti 09, 2008

Ok, så du gillar inte din hals

"I feel bad about my neck and other thoughts on being a woman" av Nora Ephron XXX½
Detta är en liten trevlig novellsamling med Ephrons texter framför allt om åldrande. Ephron har bland annat skrivit manuset till Harry and Sally samt Sleepless in Seattle, men tyvärr blir jag inte helt övertygad av denna bok. Det känns som om jag skulle vilja gilla den, men att den inte berör så mycket som jag skulle vilja. Jag misstänker att det till viss del kan bero på att jag läste den på finska - tidigare har det inte spelat så stor roll för mig men nu märker jag allt oftare en liten aversion mot böcker jag läst på finska. Förvånande!
Vädret är ännu riktigt ruggigt, och vi knäppa människor ska ut på en studiekompis-sommaträff i skärgården där vi ska tälta... Suck, i dag hade jag hellre varit asocial och krupit upp i soffan med tända stearinljus och en bra bok eller två. Hoppas ni får en mindre ruggig helg än vi! ;)

1 kommentar:

Amoroso sa...

Låter annars intressant. Läser just nu Sin ensamma kropp av Elsie Johansson. Också lite "jävlar anamma" över att åldas! :-)