söndag, augusti 31, 2008

... och en eftermiddag med Rob

"Love is a mix tape. Life and loss, one song at a time" av Rob Sheffield XXXX-
Robs hustru Renée har dött och han berättar om deras kärlek och tiden efter hennes död med hjälp av mix tapes han gjort. Jag är hopplöst obevandrad vad gäller musik, så jag fick inte ens ut hälften av vad man kunde få ut av denna bok, men jag gillade den i alla fall! Speciellt gillar jag listorna om vad Rob och Renée brukade gräla om, eller vilka olika sorters mix tapes det finns. Boken känns aningen ojämn, vissa avsnitt är riktigt bra medan andra är betydligt tråkigare.
En bok jag inte hade hört talas om och kanske inte ens plockat upp om jag inte hittat tipset inne hos Lisa, tack för det!

Rätt så snabbläst var boken också, men nu känner jag att jag inte vill läsa om världens undergång, människor som dör eller förlorar sina loved ones på en tid. Good thinking att låna En sorts kärlek om en cancersjuk kvinna då...

Inga kommentarer: