fredag, augusti 15, 2008

ETT avbroTT i TenTläsningen

Två bokstäver denna vecka alltså, och nu skriver vi om T!

J.R.R. Tolkien. Kanske finns det inget annat alternativ här. Jag har faktiskt bara läst de två första böckerna i Sagan om Ringen, men Bilbo är ju också fantastiskt fin!
The other Boleyn Girl av Philippa Gregory. En bok jag funderar rätt mycket på just nu. Kaaanske den ryms med i kappsäcken så att jag skull hinna läsa den innan jag ser filmen?
Thomas "Tommy" Lynley. Tänkte först att karaktären skulle bli klurig, men så slogs av lorden i Elizabeth Georges deckare, och så var det inte svårt längre. Längtar efter att få hugga tänderna i nyaste deckaren, Careless in Red!

2 kommentarer:

Sarah sa...

Åh, om du har läst de två första böckerna så tycker jag verkligen att du ska läsa "Sagan om konungens återkomst", då jag tycker att det är den bästa boken i trilogin - så den kan man ju inte missa :)

Bokbabbel sa...

Du har säkert rätt, nu är det bara så länge sen jag läste de två första att jag säkert borde läsa om dem... :)