lördag, augusti 23, 2008

The Magix has landed ;)

Nu är jag framme i Göteborg och har lyckats skaffa Internet åt mig =). Det har varit extremt hektiskt de första dagarna och läget har nog ännu inte normaliserats. Mycket läst har det minsann inte blivit - långa dagar så jag stupar i säng om kvällarna. Lilla boknördiga jag hittade dock stadsbiblioteket och gick in och skaffade ett lånekort åt mig :D Hade inte mycket tid på mig att gå runt, men utbudet verkade stort (allt är ju på svenska här, I love it!) och jag norpade åt mig två böcker som länge stått på vill-läsa-listan. Lånetiden är kort här, bara en eller tre veckor, men Hey Dolly går åtminstone snabbt att läsa!
Nu ska jag rusa igen, ha det gött! ;)

6 kommentarer:

Erika sa...

Välkommen till Sverige!
Tre veckor lät lite kort... Standardlånetiden brukar vara fyra veckor, förutom på sprillans nya böcker som det är högt tryck på (då är det oftast bara en vecka). Kul med större utbud också! Sånt där måste vara lite problematiskt i ett tvåspråkigt land, när man talar det mindre språket...

Anonym sa...

De ändrade till tre veckor ganska nyligen (var fyra tidigare). Lite jobbigt, för när jag väl är på biblioteket brukar jag få med mig många böcker hem. Inte så lätt att hinna läsa allt numera. :(

Hoppas du trivs här i Göteborg. :)

Boktoka sa...

Tänkte också säga Välkommen till Sverige, men det har redan Erika sagt. Vad ska jag säga då...?

Ses på bokmässan?

Tekoppen sa...

Hoppas att du får en riktigt rolig Göteborgs-höst! Fin stad. Missa inte Poesifestivalen i oktober! Rusa inte för fort bara. Have fun and take care - Tekoppen

Anonym sa...

Hoppas Svea Rike kommer att bli fint för dig i höst! Jag själv har inte varit i Götet sen jag var 7 år, men det ska ju vara toppen :) Enjoy!

Bokbabbel sa...

Tack för alla söta kommentarer, denna dag har redan varit lugnare så ni behöver inte oroa er! :)
Klart att jag kommer till bokmässan, den är ju typ orsaken att jag valde Götet som studiestad ;)