fredag, juli 11, 2008

Vad är det som går och går (mellan bokhyllan och väskan)?

Ta en bokmal och en förestående resa - om det så är bara till grannstaden - och vad får du som resultat? En hel massa funderande på vilken/vilka böcker som ska tas med. Även denna helg tillbringas borta hemifrån, och den kommer bland annat att inkludera en lång bilresa (tja, då kanske jag inte läser så mycket) och en ännu längre tågresa (utan sällskap). Tjocka nyutkomna deckare lockar - men inte deras inbundna form. Så mina tankar pendlar från allt mellan nyaste Mankell och Kallentoft till lite Murakami eller historiska romaner (länge sen!) som Philippa Gregory eller älskade Cynthia Harrod-Eagles. Tur att jag har ännu några timmar på mig att fundera. Och ändra mig. Jag trodde ju jag hade valt färdigt redan igår kväll, men tji fick jag.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Senaste Kallentoft är spännande. Jag har kommit halvvägs i den. Kan rekommenderas.

Bokbabbel sa...

ja, jag har också märkt det, och därför tycks det trots allt bli två tunga inbundna deckare som följer med! :)

Anonym sa...

Visst är det svårt att välja böcker till resor! Jag brukar gå efter principen intressant, men inte alltför svår eftersom det alltid finns en massa störningsmoment på tåget. Sedan tror jag alltid att jag skall läsa så mycket mer än vad jag i verkligheten gör ...

Bokbabbel sa...

blogg_bohemen: Du verkar tänka som jag! :) Också det där med att packa för mycket låter bekant, men är man abibliofil så är man :P