torsdag, juli 03, 2008

Tidiga funderingar

Väl framme i Göteborg kommer jag att vara tvungen att beställa några teoriböcker från Adlibris (eller Bokus, nu har jag ju chansen). Men någon "rolig" bok måste ju få följa med på köpet*, så jag surfar redan nu runt och kollar läget, en dryg månad i förväg :D Kanske kunde jag beställa dem såpass tidigt att de kommer nästan direkt då jag själv kommit. Hur snabb leveranstid brukar de ha?

* Det är annars också legitimt med minst en "rolig" bok som är med i fraktkostnaden men särskilt nu när jag inte kan ta med mig nästan några böcker - och då böckerna är sååå mycket billigare i Svealand.

7 kommentarer:

Anonym sa...

När jag har beställt skönlitteratur från AdLibris har jag fått mina böcker inom bara några få dagar.
Vad ska du studera i Göteborg? Hur länge?

Bokbabbel sa...

litteraturvetenskap (mitt huvudämne), under höstterminen, så jag åker i augusti. Can't wait!

Anonym sa...

från adlbris brukar de komma bara efter några dagar, så kör på det! jag hade glömt bort din bloggadress men nu hittade jag den äntligen igen och ska börja prenumerera på den direkt igen. :) vad läser du nu (svara gärna i min blogg om jag glömmer kolla dina kommentarer)?

Tekoppen sa...

Det beror på hur många dagar som står vid boken, vissa böcker tar längre tid. Det kan ta alltifrån 2 dagar till mer än en vecka.

Förresten ändrade jag min anmälan igår så att jag är 99 % säker på att det blir littvet jag kommer in på i höst. Känner mig så taggad :D

Anonym sa...

Om det är engelska böcker kan det ibland ta lite längre tid från Adlibris och sen kan man också välja vilken slags frakt man vill ha. Portofri frakt tar fler dagar än den för 20 kronor.

Bokbabbel sa...

tack för alla svar! :)
Tekoppen: Litt.vet blir säkert jättebra!!

Anonym sa...

åh, nu såg jag din just-nu-läser-jag-funktion. Inte lagt märke till det tidigare. Ser fram emot att läsa din recension av andreas roman-boken som jag ännu inte läst men tänkt läsa till hösten. Ha en fin kväll. :)