måndag, juli 21, 2008

B is for books

B som i Bok är det dags för i Malins utmaning!

Dan Brown. Smarta män som springer runt i Europa och löser hundratals år gamla gåtor med hjälp av vackra unga damer. Gillade faktiskt Änglar och demoner lite bättre än den berömda kod-boken.
"Brave New World" av Aldous Huxley. Läs denna humoristiska och bra-iga dystopi som jag faktiskt läst flera gånger (!) samt skrivit en större uppsats om!
Tant Brun, Tant Grön och Tant Gredelin av Elsa Beskow. Vet inte om dessa böcker gjort några otroligt bestående intryck på mig, men de fina bilderböckerna finns fortfarande kvar i mina föräldrars källare och (bland annat) dessa böcker tänker jag nog absolut läsa för mina kommande barn!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Gillar också Änglar och Demoner bättre än Da vincikoden. Det är min favoritbok av Dan Brown :)
Älskar att hans böcker är så spännande, utom I cirkelns mitt då...

Bokbabbel sa...

Underligt att just Da Vinci fick sådan enorm uppmärksamhet, säkert var det innehållet som var orsaken

Anonym sa...

Tror också det, blev ju väldigt stor diskussion om den.