tisdag, juli 29, 2008

Shopping, klippning och annat smått

Inspirerad av Lisas shoppingrond tog jag mig en sväng via bokhandeln efter jobbet före frissabesöket. Jag ska ju egentligen inte köpa böcker före Göteborg, men kunde inte hålla mig. Det blev Det nakna hjärtat av Lisa Tucker, någon som läst? Längtade tillbaka till stora bokhandeln i Helsingfors, men man får väl nöja sig med det man har :P. Jag känner inte min frissa, men jag råkade fråga hur hennes semester varit och det var som att trycka på en knapp. Hon pladdrade på så att jag inte täcktes ta fram boken, så nu är vi bästa vänner ;) och jag ska läsa en stund på balkongen i stället. Sambon sitter redan där och försöker kämpa sig igenom Moby Dick. Ibland undrar jag vem av oss det är som studerar litteraturvetenskap...

2 kommentarer:

A-Lo sa...

Det låter definitivt som du kommer ha fullt upp i Göteborg. Eventuellt hinner du studera lite också. ;-)

Btw, du som ville veta, tyckte Jonathan Strange var so-so tyvärr. Väldigt välskriven, men jag hade behövt mer tålamod då den var 700 sidor lång, hade pyttetext och inte en så särskilt driven story, men jag tycker nog ändå den är värd att läsas.

Bokbabbel sa...

ja-a, det står väl studier inprickat på schemat i nåt skede ;)
Synd att du inte var överförtjust i boken, men jag ska nog definitivt ge den en chans någongång!