onsdag, juli 02, 2008

Grafisk eftermiddag

Efter en supereffektiv dag på jobbet kom jag hem och slappnade av med de här två "seriealbumen".

"Alltid redo att dö för mitt barn" av Joanna Rubin Dranger XXXXX-
Åh, vad jag gillar hennes böcker! Så roliga och träffsäkra är de, kanske framför allt denna (även om jag visserligen inte har barn). En fin bok att ge i gåva åt din gravida kompis, men också fin läsning att bara skratta åt och förundras över hur hon lyckas träffa huvudet på spiken. Inte att undra på att författaren och tecknaren fått många pris och översatts till flera språk!
"If I Was a Man and Other Stories"* av Julie Doucet XXX½
En graphic novel med massor av detaljer! De korta berättelserna blir rätt råa ibland och man känner sig ibland lite matt, samtidigt blir jag definitivt sugen på mer. I min egen bokhylla har jag en påbörjad 365 days av henne, den läser jag långsamt och lite i taget för att inte bli alldeles matt. Blir sugen på My New York Diary också!

* Jag tror i alla fall att den heter så, jag läste albumet på finska men lite googlande gav vid handen att det i alla fall existerar If I was a man-serier.

Inga kommentarer: