tisdag, juli 15, 2008

Gammalt om nytt

Det fanns även en gammal Lästrio som jag inte gett mig på än. Den handlar om vilka debuter man tyckt bäst om, och efter att ha funderat en stund nämner jag:

Harry Potter och De vises sten av J.K.Rowling. Den människa som missat denna otroliga debutantberättelse som nådde oväntade höjder inom förlagsbranschen måste ha bott i en österrikisk källare hela 90- och 00-talet.
Allt av Martina Lowden. Wow. Den var fin. Önskar att jag själv kunde skriva så där, samt att det kommer fler böcker.
Shantaram av Gregory David Roberts. Dags att göra lite reklam för denna fantastiska bok igen. Håll tummarna för att fortsättningen kommer snart!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Spexigt nog har jag gått och missat samtliga tre! Harry blev bara inte av, så jag tröttnade utan att ens ha gett honom en chans (förutom en av filmerna...). Inte riktigt samma men ändå lite med "Allt", först vägrade jag att läsa. Det stod så mycket om den överallt att jag blev mätt innan jag ens fått smaka. Men kanske senare ändå! Shantaram inväntar jag fortfarande, är supersugen på att läsa den nu dock så det ska bli av innan sommaren är över. Bra att du påminde, det är alldeles för lätt att glömma juveler i det massiva bokflödet! :) Merci!

Bokbabbel sa...

Det är klart att man ibland blir rädd för att läsa megahypade böcker! Men alla är de pärlor :) Och det är bra med påminnelser eftersom man minsann så lätt glömmer bort allt härligt som finns därute och väntar på en :)

Anonym sa...

Jag valde också Harry Potter i min lista. Men började läsa innan den riktiga hypen kom, så jag blev inte "skadad" och sen var jag fast.

Shantaram är också fantastiskt bra. Jag försöker få min syster att läsa den nu, då hon varit en del i Indien på sistone.

Bokbabbel sa...

Jepp, även jag började läsa HP innan den var superkänd!
Hälsa din syster från mig att hon absolut måste läsa Shantaram speciellt om hon varit i Indien! Jag fick lust att åka på direkten även om jag aldrig tidigare varit intresserad :P