torsdag, januari 28, 2010

Utmärkta utmärkelser

Nu har även jag fått bloggutmärkelsen som cirkulerar i bokbloggosfären, råkade sig dessutom så att jag fick två på samma dag! Zirathi gav mig den för att jag hörde till de sju bokbloggar hon anser vara riktigt roliga och intressanta att läsa medan Tekoppen kallade min blogg en flitigt uppdaterad blogg med intressanta inlägg och Magix är det sociala kittet i bokbloggosfären. Tack så mycket båda två!

Sju fakta om mig som ni kanske inte visste:
1. Jag är finlandssvensk
2. Jag kan röra nästippen med min tunga
3. Jag föredrar, till skillnad från många andra bokbloggare verkar det som, hundar framom katter
4. Jag läser väldigt fort. Väldigt.
5. Jag har en hel del matallergier, själv är jag van vid dem vid det här laget men jag ogillar att de orsakar krångligheter för andra
6. Jag är otroligt barnkär
7. Jag har varit i alla världsdelar förutom Oceanien och Antarktis


Sju bloggar som jag gärna ger utmärkelsen vidare åt:
- Little Room of Tinyfeist. Jag gillar blandningen av böcker jag själv har läst och böcker jag aldrig hört talas om. Dessutom delar vi kärleken till listor och Moleskines
- I love pocket. Snygga omslag, fula omslag och träffsäkra formuleringar
- Books versus cigarettes. Böcker, bokhyllor och bilder från Berlin
- Tekoppens tankar. Bollar tillbaka utmärkelsen eftersom Tekoppen definitivt förtjänar den, klart hon ska få en av mig också! Trots att det är jag som studerar litteraturvetenskap känns det som om det vore Tekoppen som skulle bilda mig =)
- Calliope books. Calliope skriver om allt från Anne Brontë till Charlaine Harris och jag blir alltid glad då bloggen har uppdaterats. Jag tror inte att Calliope är typen som hoppar på utmärkelser/utmaningar men nu får hon allt dras med utmärkelsen i alla fall!
- Bokhora. Kanske inte den första, men den största. Här fungerar kollektivbloggandet som bäst och det känns som om bloggarnas olika inriktningar kan ge mig såväl trygga som helt överraskande tips. Var vore vi utan bokhororna?
- Fiaisreading. Böcker, filmer, resor. Kan man få en bättre blandning?

4 kommentarer:

Tekoppen sa...

Nej men oj! Rodnar... Men tack!

*likerecr*

Bokbabbel sa...

:)

Lite kan man ju dock önska att det här utmärkandet så småningom ska rinna ut i sanden, annars blir det inget annat bloggat :P

Tekoppen sa...

*Skratt*

Håller i sanning med!

(retsied)

fia sa...

Tack snälla, vad glad jag blir att du uppmärksammade mej! :) Jag tycker personligen att jag har tappat fokus lite med mitt bloggande, men det är ju kul att det ofokuserade trots allt uppskattas! Förvisso tycker jag också att det är en alldeles fantastisk blandning (de 3 sakerna, alltså, inte min blogg!), men det var ju inte riktigt tanken att det skulle bli så...